سرخطی بورس ایران

خرید و فروش سهام بورس ایران با بهترین جایگاه در صف های معامله

سرخطی بورس ایران

خرید و فروش سهام بورس ایران با بهترین جایگاه در صف های معامله

خرید عرضه اولیه ها در روز پس از عرضه و در صفهای سنگین . فروش سهم هایی که در صف فروش قفل شده اند با امکانات و سرورهای فوی در برج میلا

بایگانی

۱۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بگذارید با یک مثال بسیار ملموس از اهمیت آموزش سرخطی زدن در بورس برای شما صحبت کنیم. احتمالا شما با مفهوم عرضه های اولیه آشنایی دارید. این عرضه ها معمولا تا چند ده درصد به صورت مستقیم و بدون چون چرا از لحظه عرضه سود دهی دارند.
اما نکته ای که وجود دارد این است که این عرضه معمولا به صورت محدود و مشخص بین سرمایه گذاران تقسیم می شود و شما نمی توانید به اندازه ای که می خواهید خرید انجام دهید. بسیار پیش آمده است که به سرمایه گذاران از یک عرضه اولیه تنها سهامی به ارزش ۱۵ یا ۱۰ هزار تومانی رسیده است. این سهم با رشد صد در صدی هم نمی تواند سود چندانی با این نوع سرمایه گذاری برای سهامداران خود داشته باشد.

اما سود اصلی زمانی است که شما بتوانید به ارزش سهام خودتان اضافه کنید. فرض کنید شما بتوانید به اندازه یک میلیارد تومان از این سهم در روز بعدی خریداری کنید. در این حالت با ۱۰۰ درصد سود احتمالی گفته شده در بالا سرمایه شما به دو میلیارد تومان می رسد!

اما چالش اصلی که وجود دارد این است که تقریبا تمامی سهامداران و معامله گران در بازار بورس این ویژگی بازار عرضه های اولیه را به خوبی می دانند. از این رو دقیقا از اولین روز شروع بازار ثانویه برای این عرضه ها اقدام به سفارش گذاری های سنگین می کنند و همین داستان باعث ایجاد صف های طولانی می شود. از طرف دیگر احتمال رسیدن سهم به خریداران صف کم نیست. معمولا حقوقی به اندازه مشخصی سعی می کند سهم خود را در بازار ثانویه به فروش برساند. از این رو معمولا به چند درصد ابتدایی صف سه می رسد.

اما ریسکی که در مورد این نوع سهام و غالب سهم ها وجود دارد مسئله زمان است. اگر قرار باشد به شما بعد از ۹۰ درصد سود سهم برسد، عملا هیچ فایده ای ندارد. مهم این است که شما از ایستگاه های اول وارد این سهم شوید و از سود اصلی آن لذت ببرید.

  • میثم امیرکبیری
  • ۰
  • ۰

احتمالا این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که اصلا سرخطی به چه معنی است و چرا سرخطی بورس اهمیت بالایی دارد؟ سرخطی یکی از مفاهیم خاص بورس تهران است که تقریبا در هیچ بازار دیگری وجود ندارد. از این رو شما نمی توانید این مفهوم را در کتاب های اقتصادی و مفاهیم آکادمیک پیدا کنید.

سرخطی و نیاز به دانستن انواع ترفند سرخطی در بورس ایران به نوعی نشات گرفته از مسئله ای به نام صف است. در واقع ریشه تمامی این مسائل در محدود بودن دامنه نوسان قیمتی سهم هاست. غالب سهم ها در بازار اصلی بورس تنها می توانند بین منفی ۵ تا + پنج نوسان داشته باشند. یعنی یک سهم حداکثر می تواند ۵ درصد مثبت یا منفی نوسان قیمتی در یک روز معاملاتی تجربه کند.
از طرف دیگر این قیمت ها مسلما بر اساس سیستم عرضه و تقاضا تعیین می شود. یعنی با توجه به سفارش گذاری های خریداران و فروشنده ها قیمت سهم به سمت مثبت با منفی نوسان می کند.

هر فروشنده یا خریدار حق دارد در یک روز معاملاتی در دل این نوسانات سفارش های فروش یا خرید خود را به بازار ارائه بدهد. بر اساس قانون عرضه و تقاضا زمانی که یک خریدار قیمت بالاتری را پیشنهاد می دهد احتمال خرید خود را افزایش می دهد و بر اساس همین قانون زمانی که یک فروشنده قیمت پایین تری را به بازار ارائه می دهد احتمالا سریع تر از دیگران خریدار مورد نظر خود را پیدا می کند. اما این فروشنده ها و خریداران در بازار بورس ایران نمی توانند پیشنهاد هایی بیش از دامنه نوسان مشخص شده ارائه بدهند.

از این رو احتمال این که تعداد بیشتری از خریداران یا فروشندگان در انتهای دامنه نوسان سفارش گذاری کرده باشند بیشتر می شود. این تعداد می توانند در خرید یا فروش یک صف ایجاد کنند. هر چه این صف ها طولانی تر باشد احتمال رسیدن سهم به خریداران انتهایی صف یا امکان فروش سهم برای فروشندگان انتهای صف کم و کمتر می شود. اینجاست که اول صف بودن می تواند بسیار مهم و در برخی مواقع سودآور باشد.

  • میثم امیرکبیری
  • ۰
  • ۰

بنابراین اگر بخواهیم گام های گفته شده در مورد سرخطی زدن در بورس را به صورت خلاصه بیان کنیم می توانیم این گونه بگوییم که:

۱- اینترنت پر سرعت تهیه کنید و اگر امکان تهیه سرور مجازی را دارید آن را از قبل راه اندازی کنید.
۲- سراغ کارگزاری خلوت اما مطمئن بروید. برخی از کارگزاری ها با وجود این که خلوت هستند اما در ارائه خدمات بسیار ضعیف عمل می کنند.
۳- از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه در صفحه کارگزاری آماده باشید.
۴- چند پیش نویس از سفارش خودتان آماده کنید. سعی کنید این پیش نویس ها به نوعی تنظیم شود که با یک دیگر برابر نباشند و به صورت نامتقارن پخش شده باشد.
۵- راس ثانیه ۵۸ اقدام به ارسال همه پیش نویس ها کنید. در نظر داشته باشید که در تمامی کارگزاری ها امکان ارسال همه پیش نویس ها به صورت همزمان وجود دارد.
۶- منتظر باشید!

همانطور که گفتیم شما می توانید با استفاده از خدمات برخی از کارگزاری ها از آن ها بخواهید که آن ها به جای شما سرخطی زدن در بورس را انجام دهند. در این حالت احتمال موفقیت چند ده برابر می شود. به هر حال سرعت آن ها بالاتر است و البته دسترسی کامل تری به هسته معاملاتی دارند و می توانند سفارشات را سریع تر از هر کس دیگری ثبت کنند.

با توجه به این نکته گفته شده می توان به این نتیجه رسید که هر چقدر هم شما سریع تر باشید نمی توانید کارگزاری های مختلفی مانند مفید را پشت سر بگذارید. پس عملا به نظر نمی رسد این کار چندان عملی باشد!

  • میثم امیرکبیری
  • ۰
  • ۰

یکی از مهمترین نکاتی که در آموزش سرخطی زدن باید به آن توجه داشته باشید این است که سفارش یکپارچه قرار ندهید. زمانی که شما چندین سفارش را به صورت همزمان ثبت کنید احتمال این که چند سفارش شما موفق باشد زیادتر می شود. در کلام ساده تر با خورد کردن سفارش شما احتمال رسیدن به درصدی از موفقیت را افزایش می دهید این در حالی است که با ارسال یک سفارش یکپارچه عملا درصد موفقیت شما کاهش می یابد.

در نظر داشته باشید که برای اینکار شما باید از چند دقیقه قبل از شروع سفارش گذاری پیش نویس های خودتان را آماده کرده باشید. بهتر است این پیش نویس ها به صورت برابر نباشند. بهتر است سفارش های نامتقارن و نابرابر آماده کرده باشید. به محض این که ثانیه شمار کارگزاری در عدد ۵۸ قرار گرفته ارسال همه پیش نویس ها را بزنید. برخی از این پیش نویس ها در همان ابتدا رد می شوند. زیرا زودتر ارسال شده اند اما تعدادی دیگر احتمالا در رتبه های خوبی از صف قرار می گیرند.

  • میثم امیرکبیری
  • ۰
  • ۰

برای سرخطی زدن در بورس سحرخیز باشید

بازار بورس ایران طبق آخرین قوانین از ساعت ۹ صبح شروع می شود و تا ساعت ۱۲ و نیم ادامه پیدا می کند. شما می توانید از ساعت یک ربع مانده به ۹ سفارش های خودتان را در سامانه ثبت کنید. اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که قبل از ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه پشت سیستم باشید. چند صدم ثانیه تاخیر در ثبت سفارش می تواند شما را هزاران سفارش عقب بیاندازد. بنابراین در اول گام سعی کنید از ساعت ۸ و نیم آماده باشید و اینترنت خودتان را از نظر سرعت امتحان کنید.

  • میثم امیرکبیری
  • ۰
  • ۰

سرخطی

سرخطی زدن در بورس یکی از کارهایی که برای بسیاری از معامله گران اهمیت بالایی دارد. بورس ایران به نوعی طراحی شده است که عملا اجازه سفارش گذاری تنها در یک محدوده قیمتی وجود دارد. در این حالت زمان هایی که فشار عرضه یا تقاضا زیاد است عملا شما نمی توانید سهمی را که می خواهید بخرید یا از یک سهم خارج شوید. معمولا در این چنین زمان هایی صف های چند میلیونی با هزاران سفارش جلوی شما قرار دارد و به نظر نمی رسد تا آخرین لحظه بازار نیز نوبت به سفارش شما برسد.

سرخطی زدن در بورس بدین معنی است که شما کاری کنید که سفارش ما چه در خرید و چه در فروش در ابتدای صف باشد. یعنی جزو نفرات اول باشید. در این حالت احتمال این که سفارش شما تکمیل شود زیاد می شود. اما سرخطی زدن در بورس کار چندان ساده ای نیست. در ادامه سعی می کنیم چند ترفند سرخطی زدن را به شما آموزش بدهیم. این آموزش سرخطی زدن تا جای ممکن به نوعی طراحی شده است که بتواند کارایی داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

  • میثم امیرکبیری
  • ۰
  • ۰

عرضه اولیه

🔴 عرضه اولیه داریم... 

⬅️ شرکت فرمان خودرو سپاهان با نماد #خفرمان در بازار دوم فرابورس ایران درج نماد شد و در نوبت عرضه اولیه ایستاد. 
سرخطی آسیا 

  • میثم امیرکبیری
  • ۱
  • ۰

1️⃣ سرعت عمل شما : 🚴‍♀️🚴‍♀️🚴‍♀️

در زمانی که شما تصمیم میگیرید دکمه ثبت سفارش را  بزنید تا زمانی که انگشت شما این دستور را انجام دهد ممکن است عده  زیادی اقدام به ثبت سفارش کرده و در صف ازشما جلو بیفتند ، پس بهتر  است این کار را به روشی انجام دهیم که زمانی که ممکن است در روش دستی  هدر برود جلوگیری شود 

سرخطی  سرخطی 
2️⃣ سرعت اینترنت شما: 🚀🚀🚀🚀

پس از ثبت سفارش دومین عاملی که جایگاه شما را  تعیین میکند سرعت اینترنت شما است. زمانی که دکمه ثبت سفارش فشار  داده میشود هر چه سرعت اینترنت شما بالا باشد (پینگ اینترنت پایین) سفارش شما سریع تر ثبت خواهد شد و شما در صف جایگاه بهتری کسب خواهید کرد


3️⃣ .سرعت کارگزاری :✈️✈️✈️✈️ 

🚴‍♀️پس از دریافت سفارش شما توسط کارگزاری ، هر چه  سرعت کارگزاری بیشتر باشد ، سفارش شما سریع تر برای سرور بورس  ارسال خواهد شد و جایگاه شما در صف بهتر خواهد شد.  سرخطی  سرخطی 

  • میثم امیرکبیری
  • ۱
  • ۰


در بستر شبکه اینترنت برای تبادل اطلاعات دادههای بزرگ وکوچک به قسمت های کوچکتر تقسیم میشوند.

و هر یک ازین قسمتها را پکت یا بسته اینترنت میگویند.

  در حالت کلی هر پکت از سه قسمت تشکیل شده است:

 Header 
:در این قسمت آدرس هایی از قبیل مبدا و مقصدPacket مشخص می شوند
.Data 
این قسمت اطلاعاتی که قرار است به مقصد معلوم منتقل شود قرار می  گیرد
.Trailer 
:در این قسمت اطلاعات مخصوص بهError Checking مربوط بهPacket قرار می گیرد.

دلیل این تکه تکه کردن این است که در صورت بروز مشکل برای قسمتی از دیتا  مجبور به فرستادن کل دیتا نباشند.

میزان حجم هر پکت بسته به تنظیمات شبکه، متغییر می باشد بنابراین زمانی که شما یک درخواستی را ارسال می کنید بسته به میزان حجم آن  بسته تکه تکه می شود و به پکت های مختلف تقسیم و ارسال می گردد 

معمولا حجم یک پکت اوردر ( سفارش سهام ) بین ۱تا  2پکت می باشد .بعد از اینکه شما روی دکمه خرید یا فروش کلیک می نمایید ، نرم افزار  کارگزاری که روی سیستم شما لود شده است این اودر شما را داخل یک یا دو  پکت قرار می دهد و به سمت سرور اصلی شرکت نرم افزاری که با کارگزاری قرارداد دارد ارسال می کند، میزان زمانی که طول می کشد تا این پکت به دست شرکت نرم افزاری برسد ،  بسته به سرعت اپلود و پینگ شما ، متغییر می باشد.


بعد از رسیدن پکت به سرور نرم افزار کارگزاری ، این پکت باز و تحلیل می شود و یکسری شروط روی آن اعمال می گردد 


برای مثال موجودی شما به اندازه باشد    سرخطی  سرخطی  سرخطی 
زمان شروع ارسال درخواست رسیده باشد 
تعداد درخواست های شما زیاد نباشد 
و الگوریتم های تعداد کلیک مجاز در ۳۰۰میلی ثانیه رعایت شده باشد و...در این حالت است که سرور نرم افزار ،این درخواست رابه سمت سروربورس ارسال می کند

بعد از رسیدن درخواست به سرور بورس، این درخواست ها به همراه درخواست های دیگر درصف قرار می گیرند و با زمان بیشتری شروع به درج شدن در دیتا بیس بورس می کنند برای همین است که ممکن است با تاخیر بیشتر درسامانه  ثبت سفارشات اوردرشما ثبت شود بعد از ثبت دوباره یک پکت به سمت سرور شرکت نرم افزاری ارسال و سپس  به سمت شما بازخورد داده می شود.

این عملیات رفت و برگشت با هر بار  کلیک شما انجام می شود.

  • میثم امیرکبیری
  • ۱
  • ۰


✝️در اصطلاح عامیانه ثبت سفارش معاملات سهام با قیمتهای لحظه ای  بازاردر میان معامله گران بورس به سرخطی زدن یا سفارش سرخطی  معروف است.

✝️بنابراین با ثبت سفارش سرخطی در بورس، خرید یا فروش سهام در قیمت  همان لحظه سهم، بصورت آنی و بدون تاخیر انجام می گردد  


✝️گاهی مواقع ثبت سفارش در پیش گشایش انجام میشود و در سهم هایی  تقاضای زیادی دارند این سفارش ها منجر به  ایجاد صف خرید یا  فروش می  شود. 

✝️کسانی در این صف ها  موفق خواهند بود که سریع تر سفارش خود را ثبت  نمایند.

  • میثم امیرکبیری